#1 Min första medryttarhäst

Carolina

Min första riktiga medryttarhäst var en Welsh mountin ponny som hette Carolina, men hon hette något mer innan de men det kommer jag inte ihåg, riktigt synd men men.

Hur jag kom i kontakt med henne:

Jag och min syster bodde tidagare i Partille och så red vi på ridskola på Nääs rf. Men vi ville rida mera och vill helst ha en aldeles egen häst men ne de tyckte dom var lite tidigt för de. Så då gick vi helt enkelt till Lexby ridklubb och frågade om det fanns någon/några hästar som behövde medryttare. Och ja säger dom som äger de då, deras lilla Welsh mountin behövde någon som kunde rida henne.
Jag föll för henne direkt, hon va en liten damm född 1991 samma som mig. Jag vet inte hur gammal jag var alls faktiskt

Hon var ett litet problem sto, hon hade som många andra ponnysar tyvärr problem med fång och så, men när jag väl satte igång henne och red henne regelbundet (det va bara jag som red henne) så blev hon mycket bättre.

Vi hade verkligen en jätte kul tid tillsammans och jag lärde mig hur det var att ta hand om en egen häst på helt tid, livet var underbart!

Världens sötaste och duktigaste ponny var hon, hoppade små hinder och gjorde inte mycket fel.

 

Här är jag med carro så ni kan ju tänka själv hur gammal jag kan ha varit .... typ... aa ne jag vet inte. haha

 

Hästen berevid är då den medryttar hästen min stora syster Emma hade som sin första. Saga heter hon och är en nordsvensk född 1989 tror jag! Riktigt gosig heest!

 

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ <3

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0