#3 Min första egna/foder häst

Sugar Fly

Sugar Fly tror jag många här känner igen, eller Fylen som han kallas till vardags. Han är ett varmblod som är född 1992. Vi fick han som en överaskning i slutet av när jag gick i 8 an. Mamma och pappa hade varit och provridit och bestämmt sig för att ta honom.

Ni kanske undrar vad jag menar med egen/foder häst det är så att dom som äger honom ville inte sälja honom för dom ville vara säkra på att dom kunde komma och hälsa på honom, för de var väldigt fast vid honom, så dom kommer kanske 1 gång om året och ger han lite morötter / äpplen och sen går dom. hehe.
Så vi har han på foder på livstid om man säger så.

Flyen var först tänkt som en familje häst då hela min familj är ju häst intresserad, men Emma ( min stora syster ) gick ju på gymmnasiet i strömma och bodde där på veckodagarna så blev inte mycket ridning för henne,  och då blev de helt enkelt jag som va i stallet jämt och fastnade för han EXTREMT mycket, så jag tog bara över mer och mer och till slut så va de bara jag som hade hand om Flyen.

Vi hade honom i en spilta på Lexby ridklubb och där tränade vi dressyr för en tränade och åkte upp till nääs och hopptränade och va på lite clear rounder och sånt kul. Hoppade även i terräning med honom och det tyckte han verkligen om, dom stora öppna ytorna!

Emma fick sedan en egen häst och den hade hon också i spilta på Lexby ridklubb brevid Flyen, och de va Sebastians.

Flyen har jag fortfarande kvar men han går inte alls lite hårt som han har gjort innan, för han blev skaddad en vinter här nyss och sen dess har han haft väldigt lätt för att bli halt?
Ingen vet varför men som att han ändå är 19 år gammal och gjort väldigt mycket i sitt liv så tänker jag som så att han får bli lite mera hobby ridning om man säger så och det verkar han trivas med väldigt bra!

Flyen är den mest positiva hästen jag mött, försöker alltid göra sitt bäst, kommer han in fel på hinder så hoppar han ändå för han ska över det jävla hindret och det är de jag älskar med han, att han alltid vill och sattsar!

Flyen är den hästen vi har haft längst!






 






HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0