#4 min andra häst

Orion

Orion köpte vi från nääs ridskola 2006-2007. VI köpte honom för att han va inte den perfekta ridskole hästen om man säger så, utan han hade börjat kasta av folk riktigt illa så de va tvungna att sälja honom och både jag och emma tyckte om honom så vi tänkte ja varför inte?
Kul med lite arbete, så vi köpte honom och ställde även honom i en spilta på Lexby ridklubb så nu hade vi 3 hästar på rad där, av 6 möjliga platser. haha

Orion var en jätte fin häst att se på och super mysig att gosa med, men ville inte lasta sig om man säger så, så vi åkte iväg till Jörgen Swharts... (stavning, orkar inte kolla upp) för last träning, och han gjorde verkligen underverk. Orion gick alltid in i transporten hemma så jag tänkte yes va skönt, så då åkte vi iväg på en tävling MEN då ville han inte gå på... Han ville ändas gå på hemma... Och jag gillar inte allt stök och bök omkring lastingen så vi fortsatte träna på men några små framsteg.

Orion och jag var ute på några få clear rounder med inte så bra framgångar, han hoppade sjukt mycket bättre hemma i paddocken på¨sommaren. Då tränade vi på 120 cm bannor och inga konstiga hopp vid sidan av.

Men så mycket mer än så blev de inte med han..

Orion var verkligen en så kallas Sommar-häst, en som är en helt annan typ av häst på sommaren, slängde aldrig av då eller något!!

Men sen kom tiden då jag kände att Orion aldrig skulle komma upp på ens lokal hoppning så då sålde vi honom.





HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0