Om min gård, STALL TREKANTEN!

Jag bor som ni kanske vet på en gård i Lerum och jag har fått en önskan om att skriva och vissa lite bilder på gården och allt så nu kommer det äntligen upp!

Gården ligger rätt centralt ca 10 min från centrum och nära Aspen. Vi har ett rätt litet hus (tycker jag) och ett stall som är perfekt storlek. När vi flyttade in hade vi 12 boxar men vi byggde ny sadel kammare, foder kamare och håller på med spolspilta så nu har vi bara 8 BOXAR kvar i stallet vilket är helt lagom tycker jag.

Sen har vi en gammal mange som inte andvänds som ridhus utan nu mera föråd till saker, traktorn, samt en lösdrift för ca 5-6 hästar.

Vi har en paddock som vi tränar i , inte bästa underlaget, lite för mjukt för min smak men det fundar helt klart.

Vi har 6 (vinter/höst/vår) hagar i direkt andslutning till stallet och lösdrften har 1 större hage för (vinter/höst/vår).

Sedan har vi 4 sommarhagar för sommar bete, 2 större och 2 mindre (ponnyhagar). + en stor äng som inte är byggd någon hage på än, det är ett senare projekt.

Nu kommer lite bilder inne i stallet och i sadelkammaren, inte bästa bilderna här för det är mobil kameran. + inte städat i stallet med tanke på att hästarna är på sommarbete så då är allt lite rörigt bara, men ni får leva med det!

Våran sadelkammare är delade så man kan säga att vi har två sadelkammare i ett, för tanken var att vi skulle ha en egen sida med dörr och lås och den andra sidan för de inacoderade, men som att vi bara köpte fler o fler hästar så har vi nu hela sadelkammaren sjävla men den är ändå uppdelade, jag o min stora syster Emma har en sida, och mamma, pappa o min lilla syster Lisa har en sida.





Lite av boxarna och stallgången



Välkommen in i våran sadelkammare!!!!


mamma,pappa o lisas sadelkammare (den tänkta inacoderings delen av sadelkammaren)


mamma,pappa o lisas sadlar och tillbehör



Andra delen, min o Emmas del börjas med en hyla full med salvor o prylar som är ett måste!!!


Våra träns sadlar schabrak m.m...


Mera träns hjälptyglar m.m....



Hoppas att det va rätt bra dett ända, måste säga att jag diggar våra rosa fond(? stavning) väggar i sadelkammaren!


HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0